36. ordinære generalforsamling
den 28. februar 2006
Til stede var 18
personer repræsenterende 13 parceller.
Formanden Anders Prosberg bød velkommen.
Punkt 1. Valg af
dirigent
Karsten Kristensen, [...] blev valgt som dirigent.
Dirigenten konstaterede, at indkaldelsen til
generalforsamlingen var udsendt rettidigt og dermed lovligt varslet.
Punkt 2.
Formandens beretning
Bestyrelsen har siden seneste generalforsamling afholdt tre
møder.
Vejene i grundejerforeningen
I den forgangne periode har bestyrelsen arbejdet med at få
det formelle ejerskab af vejene i grundejerforeningen bragt på plads. Tilbage i
1970’erne blev vejene overdraget til kommunen uden dog at blive udmatrikuleret.
Bestyrelsen er nu blevet bekendt med, at det fremgår af lovgivningen, at vejene
skal udskilles. Derfor har vi efter en general orientering om forholdet til grundejer-foreningens medlemmer i et nyhedsbrev i juni 2005
rettet henvendelse til Ramsø kommune for at få dette forhold bragt i orden. Der
er dog pt. ingen endelig afklaring af dette.
Legeplads og fællesarealer
Der blev i 2005 foretaget rydning af hybenbuske på
legepladsen, så der blev bedre plads til at udfolde sig på pladsen. Rydningen
blev foretaget på en arbejdsformiddag op til Sankt Hans, og bestyrelsen
benyttede lejligheden til at takke dem, der gav en nap med. Derudover takkede
bestyrelsen Eigil Mikkelsen for det store og gode arbejde med at vedligeholde
foreningens fællesarealer.
Sankt Hans-fest
Bestyrelsen havde igen taget initiativ til at der blev holdt
en Sankt Hans-fest for grundejer-foreningens
medlemmer. Vejret var for en gangs skyld med os, og der var derfor også pæn
tilslutning til arrangementet. Samtidig gav arrangementet mulighed for at
slippe af med afklippede grene. Bestyrelsen takkede for støtten og betegnede
arrangementet som en succes.
Formanden takkede bestyrelsen for samarbejdet i det
forgangne år.
Der blev efterfølgende stillet spørgsmål til overdragelsen.
Det blev forklaret, at kommunen har overtaget ejerskabet på betingelse af, at
vejene udmatrikuleres. Selve udmatrikuleringen har ikke fundet sted.
Spørgsmålet er, hvem der skal afholde udgifterne (måske 5-10.000 kr.) til
udmatrikuleringen - grundejerforeningen eller kommunen? Bestyrelsen vil
forsigtigt arbejde videre for at få udmatrikuleringen på plads. Dette var der
tilslutning til på generalforsamlingen.
Formandens beretning blev herefter enstemmigt godkendt.
Punkt 3.
Forelæggelse af det reviderede regnskab til godkendelse
Der var ingen kommentarer til regnskabet.
Regnskabet blev enstemmigt godkendt.
Punkt 4.1. Forslag
til kontingent
Kontingentforslag på kr. 300,00 (uændret i forhold til
sidste år) blev fremlagt.
Forslaget blev vedtaget.
Punkt 4.2. Ændring
af vedtægter
Konsekvensrettelser som følge af kommunalreformen og
forenkling af forfaldstidspunkt for kontingent
De foreslåede ændringer blev gennemgået og efterfølgende
godkendt ved afstemning (med rettelse af en skrivefejl – i nr. 6 skulle der stå
§ 17 i stedet for § 16). Jf. de gældende vedtægter (§ 10, stk. 4) var antallet
af tilstedeværende ikke tilstrækkeligt til at kunne vedtage de foreslåede
ændringer, hvorfor der vil blive indkaldt til en ekstraordinær
generalforsamling.
Punkt 5. Forslag fra
medlemmerne
Der var ikke indkommet forslag.
Punkt 6. Valg af
medlemmer til bestyrelsen
På valg var Jens Nørgaard, [..] og Anders Prosberg, [..]
(begge villige til genvalg).
Jens Nørgaard og Anders Prosberg blev begge genvalgt.
Punkt 7. Valg af 2
suppleanter til bestyrelsen
Birgit Hansen, [...] og Karsten Kristensen, [...] blev begge
genvalgt som suppleanter.
Punkt 8. Valg af 2
revisorer og en revisorsuppleant
Jytte Frenning, [...] og Birgit Hansen, [...] blev begge
genvalgt som revisorer.
Leif Puggaard, [...] blev genvalgt som revisorsuppleant.
Punkt 9. Eventuelt
Parkering
Bestyrelsen blev bedt om at henstille til, at der ved
afholdelse af private arrangementer ikke parkeres foran tilstødende parcellers
indkørsler samt at parkering på begge sider af vejen, der kan hindre
gennemkørsel og frit udsyn, bør undgås. Bestyrelsen er enig i, at man bør
parkere på parkeringspladsen og ikke foran andres indkørsler eller til gene for
færdslen i øvrigt.
"Lortestien"
Bestyrelsen har i forbindelse med overtagelsen af vejene
rettet henvendelse til kommunen for at få afklaret, hvem der er ansvarlig for
vedligeholdelse af "lortestien". Det samme har et medlem af
grundejerforeningen. Kommunen har efterfølgende overtaget vedligeholdelsen af
”lortestien”. Der kan læses mere på www.birkager.dk.
Afsluttende
bemærkninger
Dirigenten sluttede herefter mødet og takkede for god ro og
orden.
For godkendelse af referatet kvitteres hermed:
Anders Prosberg Jesper Stenbæk Michael Andersen
Formand Næstformand Kasserer
Karen
Elisabeth Lundbæk Jens Nørgaard
(referent) Karsten Kristensen
Bestyrelsesmedlem Bestyrelsesmedlem Dirigent